Miből áll a keresőoptimalizálás?

Miből áll a keresőoptimalizálás?Ma már minden weboldal, webáruház számára elengedhetetlen, hogy a keresőoptimalizálással foglalkozzon, ugyanis enélkül lehetetlen nem fizetett látogatókat szerezni egy weboldalra. A keresőoptimalizálás (SEO) több teendőből áll, melyekkel foglalkozni kell.

Az egyik legfontosabb, hogy a weboldal technikailag rendbe legyen téve. Ez több tényezőt is jelent. Reszponzívnak kell lennie, gyorsnak, mobilbarátnak. A feladat tehát ebből a szempontból az, hogy minél felhasználóbarátabb legyen a weboldal. A jó eredményekhez azonban nem elég ez, hanem tartalomépítésre van szükség. Tartalom nélkül szinte lehetetlen jó helyre kerülni a Google-ben, ugyanis az alapján tud a kereső rangsorolni, mert ezeket a szövegeket tudja „elolvasni, értelmezni”. A tartalommarketing ma már a weboldalak minden részét érinti. Ugyanúgy minőségi, egyedi tartalom kell a főoldalra, mint szinte minden egyes aloldalra. A tartalmakat nem csak elkészíteni, hanem optimalizálni is kell olyan szavakra, kifejezésekre, melyekre szeretnénk, hogy előre rangsoroljon egy weboldalt.

Fontos szerepet kap a keresőoptimalizálásban az adott weboldalra mutató linkek mennyisége és minősége. A keresők azt is figyelembe veszik a rangsorolásnál, hogy egy weboldalra honnan mutatnak linkek, az erős honlapokról szerzett linkelések ugyanis azt jelzik a keresőnek, hogy értékes weboldalról, oldalról van szó.

A fenti nagyobb teendők mellett számos kisebb tennivaló is van a keresőoptimalizálás során. Ilyenek pl. a meta címkék vagy a schema markup használata.